Dlaczego warto stosować spirulinę?

Dlaczego warto stosować spirulinę?

Czy wiecie dlaczego spirulina jest tak wartościowa? Bo jest uprawiana podczas misji kosmicznych! Żartuję oczywiście 🙂 Spirulina ma wiele fantastycznych właściwości, nie tylko tą jedną:) To, że jest jedzona przez kosmonautów to fakt:) Kto by nie chciał zakosztować kosmicznego jedzenia? 😀

Co to jest spirulina?

Spirulina to algi, które hoduje się zarówno w wodzie słodkiej, jak i słonej.

Co zawiera spirulina?

Jest wręcz napakowana składnikami odżywczymi. Łyżka stołowa (7 gramów) suszonej spiruliny w proszku zawiera;

Białko: 4 gramy – uwaga! Są to wszystkie aminokwasy egzogenne (nieprodukowane przez ludzki organizm)
Witamina B1 (tiamina)
Witamina B2 (ryboflawina)
Witamina B3 (niacyna
Miedź
Żelazo
Zawiera również witaminy A, C, D, E, i K oraz trochę magnezu, potasu i manganu oraz niewielkie ilości prawie wszystkich innych składników odżywczych, których potrzeba człowiekowi

Wygląda na to, że spirulina może być najbardziej pożywnym pokarmem na naszej planecie:)

Jakie właściwości posiada spirulina?

– bardzo mocne właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne – to fantastyczne źródło przeciwutleniaczy, które chronią przed uszkodzeniami oksydacyjnymi.
– obniżanie „złego” poziom LDL i trójglicerydów
– niektóre badania wskazują, że spirulina może mieć właściwości antynowotworowe
– może być skuteczna w walce z anemią – ważna rzecz, u wielu z moich pacjentów obserwuję niedokrwistość,
– obniżanie ciśnienie krwi oraz poziom cukru

Ile spiruliny stosować dziennie?

Standardowa dzienna dawka spiruliny to 1–3 gramy, warto stopniować powoli.
Spirulina może być zanieczyszczona, dlatego należy kupować tylko tą ze sprawdzonych źródeł!

Jak stosować spirulinę?

Spirulina ma dość intensywny smak, dlatego warto ją wymieszać np. ze smoothie albo zrobić szybką lemoniadę z wody, dużej ilości soku z cytryny, łyżeczki spiruliny i odrobiny syropu klonowego.

Co Wy na to? Znacie już spirulinę?

 

Sprirulina również może mieć swoje przeciwwskazania – jeśli jesteście w ciąży lub cierpicie na choroby autoimmunologiczne, warto porozmawiać z lekarzem przed jej zastosowaniem.

 


Bibliografia:

https://ntrs.nasa.gov/citations/19890016190

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2907180/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4320919/

Fenert B. Zarzycki P. K. Charakterystyka wybranych właściowści leczniczych cyjanobakterii z rodzaju Arthospira. Bromat. Chem. Toksykol. – XLVIII, 2015, 2, str 223-228

Klasik S. Burczyk J. Spirulina platensis mikroskopijny organizm – możliwości praktycznego zastosowania. Farm. Przegl. Nauk. 2009,7,12-15

Ten post ma 5 komentarzy

  1. Wędrówki po kuchni

    Stosowałam przez jakiś czas. Teraz o niej trochę zapomniałam, więc czas wyjąć z szafki 🙂

  2. Nie wiedziałam że można zrobić lemoniadę z spiruliny, zaskoczył mnie ten syrop klonowy

  3. Akacja

    Sporo już o niej słyszałam, ale jak wiadomo jestem zwolenniczką rodzimego zielska, więc zajadam się pokrzywą.

  4. Krystyna M.

    Dużo się obecnie słyszy o spirulinie. I to same dobre rzeczy. Nie próbowałam – wszystko przede mną. Trochę obawiam się smaku 🙂

Dodaj komentarz