Jak wybrać dobry probiotyk?

Krążą mityczne opowieść o probiotykach. Rozprawimy się z nimi dziś 🙂

CO TO SĄ PROBIOTYKI ?

To żywe szczepy bakterii, które są wyizolowane z ludzkiego organizmu i przynoszą nam wymierne, konkretne korzyści.

Czy kiszonki są probiotykami?

Kiszonki nie są probiotykami! Kiszonki są świetne, jednak probiotyku nie zastąpią. Jeśli tylko je tolerujesz , jedz na zdrowie 😉 

Co jest najważniejsze w doborze probiotyków?

Najważniejsze punkty to:

☑Probiotyki są szczepozależne – to oznacza, że mechanizm działania produktu (probiotyku) zależy od szczepu, który w nim jest.

☑Probiotykoterapia wymaga też czasu (mówi się o 3 miesiącach)

☑Dobry probiotyk powinien być opisany – rodzajem, gatunkiem i szczepem.

To dwuczłonowa nazwa i numer

Przykład znanego i przyjaznego szczepu

Lactobacillus – rodzaj
Plantarum – gatunek
299 v – oznaczenie literowo-cyfrowe

Liczy się udokumentowane działanie szczepu, który jest zawarty w danym probiotyku.

Który szczep bakterii jest dobrze przebadany?

Jednym z najlepiej przebadanym szczepów jest Lactobacillus Plantarum 299v (inaczej DSM 9843

Dlaczego warto stosować Lactobacillus Plantarum 299v?

Ten szczep pomoże Wam jeśli cierpicie z powodu Zespołu Jelita Drażliwego. Udowodniono, że zmniejsza dolegliwości żołądkowo-jelitowe, ból brzucha, wzdęcia, gazy itp.  W szczególności łagodzi postać biegunkową (IBS typu D).

Lactobacillus Plantarum 299v  będzie dobrym wyborem, gdy przyjmujecie antybiotyk – zapobiegnie poantybiotykowej biegunce, w tym również zakażeniom Clostridium difficile.

Badania pokazują jak zmienia się stan mikrobioty jelitowej  po zastosowaniu antybiotyku – Lactobacillus Plantarum 299v pomoże przywrócić jej homeostazę (równowagę)

Wiem, że wielu z Was ma problem z niedokrwistością z niedoboru  żelaza – wykazano, że przyjmowanie Lactobacillus Plantarum  299v poprawia wchłanianie żelaza w jelitach.

Czy szczep Lactobacillus Plantarum 299v przeżyje w żołądku?

Często pytacie o zdolność przetrwania probiotyku w żołądku – otóż Lactobacillus Plantarum 299v  ma wysoką tolerancję, zarówno na niskie pH w żołądku, jak i wysokie pH wynikające z obecności soli żółciowych w dwunastnicy.

To oczywiście tylko zarys informacji na temat probiotyków. Zainteresował Cię ten temat? Daj znać 🙂

Bibliografia:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11911334/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33613097/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7882405/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7282001/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9721659/

https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/ajpgi.1999.276.4.G941

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12452404/

Dodaj komentarz