Dieta Fodmap w praktyce

Dieta Fodmap w praktyce

Jak zabrać się do diety Fodmap? Na pewno warto się przygotować. Oto kilka rad:

Z całego serca radzę Wam na początek – jeśli macie dolegliwości jelitowe, typu wzdęcia, zaparcia, biegunki, zróbcie badania, aby wykluczyć inne choroby, alergie i nietolerancje. Jelito drażliwe niestety może być z nimi mylone.

 

Ściągnijcie aplikację Monash – tak wiem, jest płatna, kosztuje zawrotne 30 zł – ale uwierzcie mi, w pierwszej fazie diety sięgnięcie po nią 1000 razy dziennie i będziecie błogosławić dzień, w którym usłyszeliście tą radę  

 

Dokonajcie przewrotu w lodówce i spiżarni – oddajcie po rodzinie i znajomych produkty, po które nie sięgniecie przez najbliższe kilka tygodni. Które? Weźcie głęboki oddech  i czytajcie dalej:

– zwykłe mleko, śmietana, miękkie sery, maślanka, zwykłe jogurty
– zwykłe pszenne i żytnie pieczywo
– warzywa strączkowe, szparagi, buraki, czosnek, cebula, kukurydza, por,
– miód
– jabłka, gruszki, morele, awokado, jeżyny, wiśnie, czereśnie, porzeczka, daktyle, grejpfrut, mango, brzoskwinie, śliwki, rodzynki i suszone owoce,
– soki owocowe, woda kokosowa, gumy do żucia
– słodycze, czekolady mleczne, wszelkiego rodzaju batony

 

Przemyślcie sprawę konsultacji u dietetyka – ale tylko takiego, który wie co to IBS i Fodmap i który ułoży dietę specjalnie dla Was. Znam takiego jednego 😉 

 

I dajcie sobie czas. Nie stresujcie się 😎 – nawet jeśli się czasem potkniecie w diecie, nic się nie stanie. Nie zniweczy to Waszych dotychczasowych wysiłków.  Pomęczycie się troszkę, ale zaczniecie od nowa.

Dacie radę! ❤

 

 

 

W dalszych artykułach możecie poczytać:

Co to jest dieta Fodmap

Dieta Fodmap – zamienniki

Jak diagnozować IBS

Jak leczyć IBS

Co jeść przy Zespole Jelita Drażliwego

Sposoby na IBS

Przepisy w diecie Fodmap

Psychika a IBS

 

Ten post ma 9 komentarzy

  1. Ania

    Musimy umówić sie na taką konsultację z dietetykiem

  2. Ij, to zdecydowanie nie dieta dla mnie. Musiałabym pozbyć się całego mnóstwa bardzo lubianych produktów. Na razie na szczęście nie muszę sobie odmawiać niczego poza słodyczami w dużych ilościach.

  3. Nie mam problemów z pracą jelit, dzięki zdrowym nawykom żywieniowym funkcjonują całkiem nieźle. Takie aplikacje plus rozmowa z dietetykiem mogą okazać się bardzo zbawienne.

  4. Koralina

    wszystko, naprawdę, ale mlekoooo, byłoby ciężko 😉

  5. Anna

    Dieta przy IBS to właściwie podstawa, szczególnie jeśli człowiek nie chce się truć lekami, które przepisywane są niekiedy na chybił-trafił przez lekarzy, którzy biorą chorych za wariatów, bo to przecież “choroba ze stresu”. Sama tak miałam po tym, jak po kolejnym zatruciu pokarmowym pojawiło mi się poinfekcyjne IBS.

Pozostaw odpowiedź Bookendorfina Izabela Pycio Anuluj pisanie odpowiedzi