Zdrowe słodycze bez cukru

Zdrowe słodycze bez cukru

Mam dla Was taki przepis w prezencie. Myślę, że te batoniki zasmakują każdemu 🙂

Są słodkie i mają ulubioną przez Was czekoladę….😁

Przepis na 8 batoników

200 g płatków owsianych
120 g masła orzechowego
250 g suszonych daktyli
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki nasion chia
łyżka orzechów – włoskich, laskowych, pekan
kilka kropli ekstraktu z wanili (opcjonalnie)
szczypta kardamonu
kilka kostek czekolady gorzkiej (opcjonalnie)

Zalać daktyle wrzątkiem. Gdy będą miękkie, zblendować z masłem orzechowym. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. Powstanie miękka, lepiąca się masa.
Masę przełożyć do niewielkiej blachy, uformować na kształt prostokąta. Piec w 180 stopniach przez 15-20 minut.

Gdy wystygnie, podzielić na kawałki. Polać roztopioną czekoladą.
Smacznego 🙂

Jeśli chodzi o wersję Low Fodmap, zastąpcie daktyle syropem klonowym i nie zjedzcie za dużo na raz 😂 Ja wiem, że to trudne 😂

Uwierzcie mi, że naszym bakteriom już ślinka na samą myśl o tych batonikach 🙂

Komu również cieknie ślinka?

Dodaj komentarz